6 kroků k zhubnutí

4. června 2019 - 10:49
IMG-7315.JPG-1-768x1024.jpg

Málokdo si uvědomuje, že strava je spojená s okolními vjemy. Pokud se cítíme uvolnění a máme pohodu, tak se nám lépe dodržuje změna. Naopak, když jsme pohlcení stresem, tak ty tomu můžeš říkat: ,,nemám pevnou vůli” a já: ,,za těchto podmínek je změna těžká”. Ve stresu saháme po našich závislostech (cukr, “prasárničky” a alkohol). Jakmile jsme unavení z práce, z povinností, ze starostí, z pohrom, tak nastává tento moment:

,,Už nemám sílu na další povinnosti a odsouvám hubnutí”

Jak z tohohle kolotoče ven?

Stres bude neustále. Nauč se s ním lépe pracovat. Zkus se zamyslet nad situací, kdy jsi hubnutí vzdal/a a sáhl/a po něčem zakázaném. Co to přesně způsobilo? A pokus se tuto situaci rozebrat a eliminovat. Možná si řekneš, že jsem blázen, že to nejde. Ale už jenom to, že si uvědomíš, kdy nastává problém, ti v budoucnu může pomoci.

1. jednoduché kroky k hubnutí v hlavě:

  • najdi si čas pro sebe a snaž se pravidelně uvolňovat stres z hlavy
  • vytvoř si tvůj hubnoucí plán a aplikuj ho každý den
  • konzultuj tvou změnu – ve dvou se to lépe táhne
  • místo: “nedokážu to” si denně před spaním říkej a představuj, jak jsi to dokázal/a
  • zaměřuj se na to, co změnit můžeš
  • pravidelně se pochval

2. jednoduché kroky k hubnutí ve stravě:

  • vypij denně 2 – 3 l vody a neslazených sypaných čajů
  • omez alkohol
  • jez 3 – 4 x za den
  • jez více přes den a méně večer
  • do tvé večeře zařaď 200 – 300 g zeleniny
  • k odpolední svačině měj bílkovinné kombinace
  • zaměř se na menší a pravidelné porce jídla
  • zapisuj si tvou stravu

3. co by si měl/a zařazovat méně?

Sladkosti, hodně pečiva, hromadu těstovin, tučná jídla, fast foody, sladké limonády, hodně alkoholu, přejídání a nebo naopak nejezení. Vždyť přeci každý ví, co dělá špatně ve své stravě, tak proč nejsou všichni na světě hubení?

Zamyšlení

Většina lidí hledá rychlé řešení a utrácí za přípravky k hubnutí a diety. Ve výsledku hubnoucí přípravek bez změn v jídelníčku nefunguje. Stejně tak se nedá vydržet hladovka. Naopak investice v podobě dobrého výživového poradce, který stojí při svém klientovi a je mu oporou, udělá mnohem větší výsledek na váze. Proč? Člověk díky tomu pochopí, co přesně u něj FUNGUJE. Jaké jídlo má zařazovat a jaké eliminovat tak, aby neměl chutě a měl více energie. Jsme jenom lidé a lze zhubnout i s občasným hříchem v naší stravě. I já sama si dám ráda kvalitní hamburger, nebo dobrou zmrzlinu. Záleží na tom, jak často to jím a jakou kvalitu si vybírám.

4. jednoduché kroky k hubnutí v pohybu:

  • začni si sledovat kolik kroků ujdeš denně a navyšuj až na 5 – 10 km za den
  • když se ti nebude chtít chodit, tak se doma protáhni 30 – 60 min

5. co opravdu pomáhá na hubnutí?

  • nastavit si reálný cíl
  • měnit stravu krok po kroku
  • více se hýbat

6. co jíst při hubnutí obecně?

  • zeleninu
  • ovoce 1 – 2 ks za den
  • přílohy: quinoa, pohanka, jáhly, brambory ve slupce, luštěniny, rýže
  • dostatek bílkovin
  • kvalitní tuky v podobě: olejů, ořechů, mořských ryb, avokáda

Jak vybrat výživového poradce?

Měl by to být člověk, který ti rozumí a chápe tvůj běžný režim. Kvalitní výživový poradce by měl mít vystudovanou školu v oboru nutriční terapeut. Měl by to být člověk, který je ti sympatický, protože se mu svěříš s tvými osobními informacemi. Vyber si specialistu, který tě bude motivovat svým vzhledem i přístupem.

Hodně štěstí. Kristýna DIET COACH

comments powered by Disqus

Spolupráce

Kromě individuálních konzultací spolupracuji na mnoha zajímavých projektech. Pravidelně publikuji články, spolupodílela jsem se na přípravě pořadu Skvěle v těle a byla jsem pozvána do pořadu Sama doma. V časopisech se můžete dočíst o proměnách mých klientů. Poslední článek vyšel v Marianne.