6 způsobů, jak si udržet váhu na dovolené

11. června 2019 - 17:12
IMG-1355-1-766x1024.jpg

Dovolená při hubnutí?

,,dovolím” si něco vyjímečného, co jsem si nedovolil/a celý rok.

Máme pocit, že si odpočineme od běžných starostí tím způsobem, že se přejíme, opijeme a nebo zařadíme sladkosti. Zapomínáme, že až se z dovolené vrátíme, tak nám přibude jedna starost navíc v podobě nechtěných kg. Druhý dopad je nízké sebevědomí a výčitky.

Ať už již hubnete, nebo o tom přemýšlíte, tak dovolená je velkou zkouškou.

Abych vám mohla poradit, tak nejprve musíte porozumět slovu relaps.

Termín relaps se v procesu změny nežádoucího chování (např. u závislostí) používá k označení recidivy, neboli návratu k bývalým a nechtěným způsobům chování např. alkoholik si dá pivo, člověk usilující o zhubnutí např. zmrzlinu nebo pizzu.

Jak v případě relapsu postupovat?

Každý, kdo usiluje o změnu, ví, že je špatně si dát něco nezdravého.

Rozhodně se za to nekárejte! To se prostě stává.

Naopak si uvědomte, že jde o běžnou součást procesu změny.

Ovšem ani to nebagatelizujte.

Nezahazujte hubnutí po tom, když šlápnete vedle, byla by to škoda.

Jak relapsu předcházet:

  1. vyberte si dovolenou, kde nebude příliš lákadel
  2. nastavte si speciální výživový plán předem. Jeho podoba záleží na typu dovolené
  3. nastavte si přiměřené a splnitelné cíle. Zhubnout, udržet váhu, nebo přibrat maximálně 1-2 kg?
  4. zařaďte dostatek pohybu. Na ten bývá o dovolené prostor
  5. zkuste se poohlédnout po opoře v blízkém okolí, která vám bude během dovolené pomáhat v úsilí udržet si zdravý životní styl. Může to být partner, děti, kamarád/ka.
  6. případně se můžete domluvit na „vzdálené“ podpoře prostřednictvím telefonu s vaším koučem

Můj pohled

Dovolená, prázdniny, oslava, Vánoce a ostatní svátky stále budou. S mými klienty v DIET COACH nastavuji v jejich mysli ,,oblíbené potraviny” pravidelně tak, aby měli pocit, že nežijí jako světci, ale mají normální stravu, po které hubnou. Když si vyjímečně dovolí něco, co není úplně optimální, tak to s plným vědomím zařadí, protože jsou okolnosti příliš komplikované na to, aby někomu vysvětlovali, že si zrovna nemůžou dát třeba svíčkovou. Podstatné je, že si potom nic nevyčítají. Vědí, že jejich průměrná strava je redukční a na váze se nic nepromítne. A když jedou na dovolenou, přemýšlí o svém režimu stejně, jako když jsou doma. Hledají cestu, jak se stravovat dobře. Proto možné řešení pro vás bude: dejte si občas něco ne-optimálního, nebudete přemotivovaní se přecpat na dovolené.

Pro ty, kteří jsou na začátku:

All inclusive

  • ke každému jídlu zařaďte kopec zeleniny
  • navyšte příjem ryb a mořských plodů
  • sestavte si svůj talíř 3 poměrů: příloha, zelenina a bílkovina
  • vypijte 2,5 l vody za den
  • využijte posilovnu nebo animační programy na maximum
  • nezávoďte v míchaných koktejlech. Je to kalorická bomba
  • svačiny v podobě hranolek a zmrzlin se později ukáží na vašem pupku
  • přejídat se, protože je to ”zadarmo”? Jezte střídmě

Přeji Vám krásnou dovolenou. Kristýna DIET COACH

comments powered by Disqus

Spolupráce

Kromě individuálních konzultací spolupracuji na mnoha zajímavých projektech. Pravidelně publikuji články, spolupodílela jsem se na přípravě pořadu Skvěle v těle a byla jsem pozvána do pořadu Sama doma. V časopisech se můžete dočíst o proměnách mých klientů. Poslední článek vyšel v Marianne.