8 kroků, jak udržet stravu ve stresu

1. srpna 2019 - 23:37
001.png

Když jsme pod tlakem, tak saháme po našich závislostech
Ne jeden klient mi říká: ,,Měl jsem špatné období, podlehl jsem chutím a přibral jsem.

Jaké tlačítko to spouští?

Stres a smutek z určité situace způsobí, že hledáme co nejrychlejší uspokojení, které nás uklidní. Proč mluvím o tom zázračném tlačítku? Protože si nemyslím, že je obezita způsobena geny. Myslím, že je to mnohem hlubší příčina. Proč s klienty v DIET COACH řeším, jak se k váze dopracovali? Ani mě tolik nezajímá, že jedli hodně tučných jídel, ale zajímá mě ten spouštěcí moment v životě. Proč? Protože vím, že se to může opakovat a je potřeba na tom pracovat. Třeba podobná situace jako je stres v práci, rozchod, ublížení od blízkých, vyhazov, nemoc v rodině a další. Už jen tím, že si klient uvědomí, co za tím je, napomáhá zmírnění následků v budoucnu. Proto říkám: ,,Najdi tvé spouštěcí tlačítko a pracuj na eliminaci tohoto stresu jiným způsobem než jídlem, protože ti to jen ubližuje.” A vracím se v tomto článku opět k sebelásce. Práce na tom, chovat k sobě úctu, zacházet se svým tělem hezky, vídat se s lidmi, kteří mi vrací mou energii a pracovat tam, kde mě to těší víc než ničí, je o tom mít se rád. Je proto důležité nejen najít spouštěč, ale i práce na respektu k nám samotným.

Má zkušenost:

Chtěla bych vám předat, co mi pomohlo nejvíce si udržet chladnou hlavu, nepřecpat se čokoládou a nesáhnout po flašce vína.

Tak jsem tak seděla a říkala si, že je všechno v ,,prdeli”, jednoduše se něco pokazilo. A to je ten čas, kdy začnu přemýšlet o nezdravém životním stylu. Ptala jsem se sama sebe, jestli mi pomůže zmrzlina, víno, nebo cokoliv jiného. Jenže by to byla krátkodobá radost a za chvilku by přišly výčitky. Tím bych přikládala polena do ohně tomu, kdo mou situaci způsobil. Já z ní chtěla pryč! Zavolala jsem proto kamarádce. Díky bože, že si na mě udělala čas. Sedly jsme si a povídaly. Postupem času, kdy vás někdo poslouchá, nastává skvělý zlom. Vlastně aktivně děláte brainstorming. Čistíte mozek. Díky této aktivitě svůj stres postupně odbouráváte a hledáte řešení. Po úlevě, že má situace není až tak složitá, ze mě spadl velký balvan. POZOR. Tím má práce nekončila. Zaznamenala jsem si, co musím udělat pro to, abych se postupně dostala do BALANCU. Zaměřila jsem se na věci, které mohu ovlivnit. Sepsala jsem si, co je priorita a co počká. A postupně jsem odškrtávala mé úkoly. Situace se začala zlepšovat a mé chutě k nezdravému jídlu začaly odpadávat.

Náročné životní situace JSOU PRO vás TOU NEJVĚTŠÍ ZKOUŠKA ODVAHY, jestli dále vydržíte dodržovat svůj zdravý životní styl.

8 kroků, jak z problému ven a přitom zdravě:

  1. mluvte o tom, co vás trápí
  2. hledejte řešení – CO MŮŽETE OVLIVNIT
  3. vytvořte si úkoly, které pomůžou ulevit hlavě
  4. povolte si kompromis ve stravě
  5. přidejte mnohem více vitamínů, tělo ve stresu dostává zabrat
  6. zastavte se a přemýšlejte z jakého důvodu to vzniklo
  7. dovolte si více odpočinku
  8. zapište si, co vás těší a pravidelně se věnujte těmto aktivitám

Všem přeji hodně sil v náročném životním období. Kristýna

comments powered by Disqus

Spolupráce

Kromě individuálních konzultací spolupracuji na mnoha zajímavých projektech. Pravidelně publikuji články, spolupodílela jsem se na přípravě pořadu Skvěle v těle a byla jsem pozvána do pořadu Sama doma. V časopisech se můžete dočíst o proměnách mých klientů. Poslední článek vyšel v Marianne.